Порушення прав споживачів

Порушення прав споживачів

До Адвокатського Об'єднання «Архітектор Права» звернувся клієнт, який став жертвою шахраїв.
Обставини справи:
В січні 2020 клієнт придбав посудомийну машину, яка через пів року вийшла з ладу. Оскільки техніка мала гарантійний строк, покупець звернувся до відповідної компанії для усунення недоліків. Працівник, який приїхав на виклик – забрав із собою побутову техніку, відремонтував та повернув назад замовнику. Через півроку після ремонту техніка знов перестала працювати. Замовник почав телефонувати в сервісний центр, але всі телефони були відключені і компанія виявилась фіктивною.
Адвокати та юристи проаналізували надану інформацію та законодавчу базу пов'язану з наданням послуг у сфері ремонту побутової техніки та дійшли висновку, що виконавець порушив норму статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», а саме – вів недоброчесну підприємницьку діяльність.
Також, згідно п. 7 Правил побутового обслуговування, якщо обслуговування техніки проводиться поза приміщенням сервісного центру, Виконавець таких робіт повинен забезпечити умови ознайомлення замовника з Правилами побутового обслуговування, надання  замовнику на робочому місці виконавця інформації  про найменування, розташування, номер телефону
виконавця,  що організував надання послуг,  номер  свідоцтва про державну реєстрацію та назву органу, що провів державну реєстрацію.
Такі дії також можна кваліфікувати як шахрайство, за статтею 190 Кримінального кодексу України. Оскільки кримінальне провадження передбачає в своєму процесі багато дій, постраждалі від шахрайських дій люди в переважній більшості не звертаються до органів Національної Поліції.
Адвокати та юристи Адвокатського Об'єднання «Архітектор Права» рекомендують попередньо перевіряти в Державних реєстрах наявність реєстрації юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців, що надають послуги у сфері обслуговування техніки.

Отправить заявку