Олександр Собкович: Про особливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів

Про особливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів розповів Олександр Собкович, адвокат, Керуючий партнер АО "АРХІТЕКТОР ПРАВА".

Варто зазначити, що право на оскарження ППР гарантоване п. 56.1 ст.56 ПК України, і його можливо реалізувати шляхом адміністративного оскарження – подати скаргу до контролючого органу вищого рівня або ж шляхом судового оскарження.
Краще розпочати з адміністративного оскарження, так як воно: не передбачає сплату грошових коштів за подання відповідної скарги; надає додатковий час для підготовки всіх документів та формування правової позицій перед здійсненням судового оскарження.
Найчастіше ППР складаються в наступних ситуаціях:
а) коли платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію, а при податковій перевірці виявляється, що діяльність, яка призвела до виникнення об'єктів оподаткування, проводилася;
б) коли дані податкових перевірок результатів діяльності зафіксували заниження або завищення суми податкових зобов'язань;
в) коли виявлено порушення правил нарахування, утримання та сплати обов’язкових платежів до відповідних бюджетів податків і зборів.
Найголовніше, на що потрібно звертати увагу при оскарженні, це строки. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків ППР, а протягом 1095 днів платник податків має право оскаржити в суді ППР або інше рішення контролюючого органу.
Насправді ж, платник податків не обмежений у поданні необхідних первинних документів лише часом проведення перевірки, їх можна долучати як на всіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких це допускається.
Юристи та адвокати Адвокатського Об'єднання "Архітектор Права" радять уважно ставитись та перевіряти первинні документи при проведенні господарських операцій.

Джерело

Отправить заявку