Оскарження публічних закупівель

Команда Адвокатського об’єднання “АРХІТЕКТОР ПРАВА” продовжує боротися за права, свободи та інтереси своїх клієнтів. Нещодавно, завдяки спільним зусиллям правників Адвокатського об’єднання “АРХІТЕКТОР ПРАВА”, ми отримали чергову перемогу за результатами розгляду скарги нашого клієнта в Антимонопольному комітеті України у сфері оскарження публічних закупівель.

З метою максимальної популяризації права в Україні, вважаємо за необхідне поділитись наступим. Тема публічних закупівель завжди привертала до себе суспільну увагу. Насамперед через те, що публічні закупівлі сплачуються за рахунок бюджетних коштів. 
  Згідно даних Антимонопольного комітету, у 2019 році, надійшло 11 147 скарг у сфері публічних закупівель. Кількість скарг у 2019 році перевищує суму скарг у 2018 році на 43%.  

Тож з кожним роком тенденція порушення законодавства у сфері публічних закупівель стрімко зростає. 
25 грудня 2015 року був прийнятий Закон України «Про публічні закупівлі», який регулює процедури публічних закупівель, а також визначає орган оскарження і процедуру подачі скарг. 
Органом оскарження є Антимонопольний комітет. Але скарги розглядає постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» рішення зазначеної колегії не можна оскаржити Голові Антимонопольного комітету України. Скаргу на рішення, дії або бездіяльність суб*єкта владних повноважень можна лише в порядку адміністративного судочинства. Проте, законом визначено, щоправо на оскарження не обмежує права суб’єкта оскарження звернення
 до суду без попереднього звернення до органу оскарження.

  Як показує практика, найчастіше скарги подаються стосовно:

  • кваліфікаційних критеріїв, що виходять за рамки обґрунтованих вимог;
  • критеріїв оцінки, що є необґрунтовано складними або надають непропорційну вагу певним параметрам;
  • необґрунтовано ускладнених та завищених технічних вимог;
  • вимог щодо використання певної торговельної марки;
  • необґрунтованого відхилення тендерних пропозицій;
  • допущення до аукціону або визначення переможцем торгів постачальника, тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим замовником вимогам.

 

Чітко окреслений видів скарг немає, але Закон України «Про публічні закупівлі» виділяє наступні:
1. Оскарження тендерної документації.
2. Оскарження результатів розгляду пропозицій
3. Оскарження результатів пре-кваліфікації.


 Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

За подання скарги до органу оскарження справляється плата через електронну систему закупівель в день подання скарги, після чого скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом зі скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель. У разі якщо скарга внесена до реєстру скарг і щодо неї сформована реєстраційна картка, така скарга не може бути відкликана.

Згідно системного аналізу судових спорів у сфері публічних закупівель, оскаржувати публічні закупівлі слід до окружного адміністративного суду. Пункт 23 статті 18 Закону має пряму вказівку на юрисдикцію суду. 

Колектив Адвокатського об’єднання “АРХІТЕКТОР ПРАВА” щиро бажаєвам успіху під час відстоювання правди та прозорості публічних закупівель. 

Адвокатське об’єднання “АРХІТЕКТОР ПРАВА” готове стати на варті справедливості та бути вашим надійним правовим супутником, в тому числі, у сфері оскарження публічних закупівель. 

Отправить заявку